close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

צימרים בצפון לדתיים – מה הכי מתאים?

מערכת שורשטז שבט, תשפא29/01/2021

איך נכון לבחור צימר שמתאים דתיים, ומה חובה לברר קודם?

תגיות:
צילום: יח"צ האתר
אזור הצפון יודע להציע מסלולי טיול נהדרים לכל הגילאים ולכל מזג אוויר. צאו ליהנות מהשמש החמימה, השלג בחרמון, זרימת המים בנחלים, האוויר הצח, הנופים והמפגש עם בעלי החיים. מתחמי צימרים בצפון לדתיים מצליחים לספק אירוח ברמה גבוהה עם אפשרות להקפיד על כל המנהגים וההרגלים. כאשר בוחרים נכון בצימרים שמתאימים לקהל הדתי והחרדי נהנים ממתחם מותאם, פרטיות מלאה, בית כנסת במרחק הליכה ואווירה שקטה.

אלו צימרים בצפון מתאימים לדתיים?
על מנת למצוא במהרה צימר מתאים כדאי מראש למקד את החיפוש ביישובים דתיים. אלו הם יישובים בהם שמירה השבת
צילום: יח"צ האתר
חלה באזור כולו, כך שלא יהיה מצב לא נעים בו בצימר לידכם מתקיימת מסיבה רועשת בשעות הצהריים ביום שבת או בערב שישי. יישובים דתיים אוסרים על הדלקת אש בשבת - לא יהיו ריחות של מנגלים מצימרים שכנים באזור.

כאשר היישוב כולו דתי ובעלי הצימר דתיים בעצמם תהיה הבנה טובה יותר לצרכים ולציפיות של הציבור הדתי. בחירה ביישוב דתי מגדילה את הסיכויים לקבלת תנאי האירוח הטובים ביותר. תנו עדיפות לאירוח ביישובים דתיים או במתחמי צימרים שבעליהם שומרי שבת בעצמם.

בית כנסת במרחק הליכה – מה בעלי הצימרים לא מבינים?
פעמים רבות המפרט של הצימר מדגיש שיש בית כנסת במרחק הליכה ללא ציון של מרחק ההליכה. כך גילו אורחים דתיים שהגיעו אל המתחם שנדרשת הליכה של 20 ואף 30 דקות עד לבית הכנסת אותו בעל הצימר מגדיר כקרוב. כדאי לזכור שלא בכל מזג אוויר ולא בכל גיל הליכה כה ארוכה לגיטימית. דגש נוסף חשוב לשים על המיקום של בית הכנסת. בעלי צימרים שאינם מכירים את הציבור הדתי לא יבינו את הקושי ביציאה מהיישוב לטובת הגעה אל בית הכנסת. בסופי שבוע ובשעות הערב כל יציאה או כניסה מהיישוב דורשת הפעלה של שער חשמלי. אורחים דתיים מוצאים את עצמם לא אחת תקועים מאחורי שער חשמלי סגור בפתח היישוב. כאשר הם מתלוננים למחרת היום בפני בעלי הצימר על המחדל, בעל הצימר משיב להם בחוסר הבנה שהם בסך הכול היו צריכים להתקשר אליו.

מטבח עם פלטת שבת ומיחם
צימרים בצפון לדתיים כוללים לרוב פלטת שבת ומיחם במטבח. אם התמזל מזלכם תצליחו לקבל גם כיור כפול. בצימרים בודדים תמצאו גם 2 תנורי אפייה (בשרי וחלבי). בעלי הצימרים אינם מתחייבים לכשרות של הכלים במתחם כך שכדאי להצטייד בכלים מהבית או בכלים חד פעמיים. רוב האורחים הדתיים נוהגים להביא עמם סירים של אוכל ביתי כך שאין כל צורך להשתמש בכלים שנמצאים כבר בצימר. האוכל הביתי טעים יותר, עשיר, בריא, אהוב וזול יותר בהשוואה למסעדות הטובות ביותר בצפון.

סידורי הלינה בצימר – מה מתאים לדתיים?
צימרים בחלקם כוללים חלל אחד גדול שמשמש גם לאירוח (סלון) וגם כמתחם שינה. אלו הם צימרים בהם אין חלוקה לחדרים ובמקרה הטוב תהיה קומת גלריה ללינת ילדים. כאשר בוחרים צימר כזה יש לקחת בחשבון שלא תהיה לכם פרטיות זה מזה בתוך הצימר. שימו לב שבצימרים רבים מוצב אמבט ג'קוזי לצד המיטה ללא פרגוד או הפרדה ממתחם הסלון והמטבח. כדאי לשקול היטב בחירה בצימר כזה ולוודא שאתם אכן מעוניינים באמבט שמוצב במרכז החדר.

אורחים דתיים מעדיפים לרוב צימרים עם חלוקה של המתחם לסלון וחדר שינה. אם מדובר בצימר למשפחה נרצה הפרדה מוחלטת בין החדר שמיועד לילדים לבין חדר ההורים. כדאי לשוחח עם בעל הצימר ולברר מולו פרטים מדויקים על חלוקת החדרים במתחם. אל תסמכו רק על התמונות שמוצגות באתר היות וייתכן והמתחם כולל מספר צימרים ואתם לא תדעו אלו תמונות שייכות לצימר שאתם עתידים לשכור ואלו תמונות שייכות לצימר הסמוך. כמו כן, לא ניתן לדעת עד כמה התמונות עדכניות.

פרטיות במתחם הבריכה
הבחירה הטובה ביותר בעבור דתיים שמעוניינים בפרטיות מלאה בבריכה ובחצר היא מתחם שכולל רק צימר אחד או מתחם עם צימרים מבודדים. קיימים מתחמים בהם יש לכל צימר בריכה נפרדת משלו כך שתוכלו לבלות בבריכה מבלי שאיש יראה אתכם. אם יש במתחם יותר מצימר אחד חשוב לברר האם הבריכה מיועדת רק לצימר שלכם או למתחם כולו. אל תסיקו לבד שהבריכה מיועדת רק לכם כאשר יש במתחם עוד צימרים או וילת נופש.

מה מחכה לכם בצימר?
את הצימר שלכם תבחרו בהתאם לאופי של המאורע. כך למשל, תבחרו צימר מרווח עם חלוקה לחדרים בעבור משפחה או צימר קטן יותר בעבור זוג. רצפת פרקט ושימוש בעץ מלא יעניקו אווירה כפרית חמימה. אם דרושה לכם מיטה יהודית יש לוודא זאת מראש מול בעל הצימר ולבקש סידור של המצעים בהתאם. האווירה בצימר תהיה כפרית וקסומה, אתם תרגישו בשלווה הפסטורלית של הצפון בכל פינה, תשמעו את הציפורים מצייצות ותשכחו את הדאגות. הצימר יכלול פינת ישיבה, פינת אוכל קטנה, מסך טלוויזיה, חדר רחצה מאובזר, מטבחון ויציאה אל חצר עם גינה מטופחת.

המלצות על צימרים בצפון לדתיים
כמעט כולם בוחרים היום צימרים בצפון על פי המלצות שאנחנו מוצאים אונליין עם דגש על הרשתות החברתיות. החכמים אינם מסתפקים בהמלצות שמספרות על צימר מדהים ומטופח במיוחד, הם בודקים היטב מי כתב את ההמלצה ומחליטים בהתאם האם היא רלוונטית בעבורם. כך למשל, כאשר אנו מחפשים צימרים בצפון לדתיים נרצה לבסס את הבחירה שלנו על המלצות שכתבו משפחות דתיות ממוצא דומה לזה שלנו. ככל שהרקע של כותב ההמלצה יותר דומה לזה שלכם, כך נתן להמלצה יותר משקל. שימו לב להמלצות שנכתבות על ידי משפחות, זוגות, קבוצות חברים וגופים עסקיים.

מסעדות כשרות בצפון
אם חשבתם עד היום שלא תצליחו למצוא מסעדות כשרות בצפון – כדאי שתדעו שקיימות בכל האזור מסעדות כשרות ואפשר גם להזמין ארוחות שף כשרות עד לפתח הצימר. אם אתם נמצאים בגליל המערבי תגיעו אל מסעדת סטקייה בכפר ביישוב יערה. המסעדה מגישה תפריט בשרים עשיר יחד עם מנות ביתיות. הנוף המרהיב הופך את האוכל לטעים יותר ואת החוויה לקסומה. מסעדה בשרית כשרה נוספת בצפון היא מסעדת מיטבלים שנמצאת בראש פינה. המסעדה ידועה בבשרים טובים ובמיטבלים מיוחדים וטעימים במיוחד. ניתן למצוא בתפריט גם מנות דג וקינוחים טובים (הכול כשר).

אלו שמעדיפים אוכל חלבי יבחרו במסעדת פפרדלה שבבית שאן. זוהי מסעדת שף חלבית כשרה למהדרין שמגישה מנות פסטה בעבודת יד עם דגש על שימוש בחומרי גלם טריים ומובחרים. בעבור אירועים מיוחדים בהם נחפש מסעדה שמציעה הרבה יותר מאוכל כשר טוב נבחר את מסעדת הצוק בראש הנקרה. המסעדה צופה על נופי הגלים ומשלבת בין נוף קסום לבין מטעמי שף. הכול כשר ואפשר למצוא בתפריט מנות דגים וגם בשרים.

איך מתחילים?
אזור הצפון מציע מבחר של אלפי צימרים כאשר לא כולם מתאימים לאורח החיים הדתי, אך קיימים בהחלט צימרים רבים בהם הציבור הדתי ייהנה לבלות במתכונת משפחתית, זוגית או קבוצתית. הקפידו לבחור נכון בצימר שמתאים לכם ובמיקום שקט ופסטורלי. במידת האפשר ניתן עדיפות לצימרים שומרי שבת. בחירה מוצלחת מתחילה בשיחה עם בעל הצימר בה תספרו לו מה הייתם רוצים למצוא בצימר ותאפשרו לו כך לארח אתכם ביד רחבה.

כתבה זו נכתבה על ידי צוות אתר צימרס – אתר הצימרים הרשמי של ישראל – Zimmers.co.il
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה